PROGRAM WYCHOWAWCZY
PROGRAM WYCHOWAWCZY
CELE OGÓLNE
1. Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia
2. Wartościowanie postaw i zjawisk związanych z życiem, w
społeczeństwie
3. Przygotowanie do życia w warunkach współczesnego świata
4. Osiągnięcie przez uczniów pełni rozwoju osobowego, przebiegające
w sprzyjającym mu środowisku wychowawczym
5. Zwrócenie uwagi na wszystkie sfery osobowości ucznia: fizyczną
uczuciowo-emocjonalną, intelektualną, woli i duchową oraz
społeczną.
PRIORYTETY NA ROK SZKOLNY 2007/2008
1. Pomoc uczniom słabym w nauce
2. Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze
3. Praca z uczniem zdolnym
4. Przestrzeganie dyscypliny szkolnej i porządku prawnego
5. Promocja zdrowia psychicznego
CELE PRIORYTETY
1. Rozwój fizyczny – sprawność fizyczna, zdrowie.
TERMIN
Cały rok
ODPOWIEDZIALNI
Nauczyciele w-f,wychowawcy i nauczyciel biologii
KRYTERIA SUKCESU
Właściwa higiena osobista uczniów,bezpieczne przerwy, duża aktywność i sprawność fizyczna uczniów.
ZADANIA
Dobór odpowiednich ćwiczeń fizycznych na zajęciach w-f,
Aktywne uczestnictwo uczniów w zawodach sportowych, Szczególne zwrócenie uwagi na higienę osobistą na lekcjach biologii i godzinach wychowawczych.
CELE PRIORYTETY
2. Rozwój społeczny.
TERMIN
Wg szkolnego harmonogramu, wg potrzeb, IX,X, V/VI, wg potrzeb, cały rok
ODPOWIEDZIALNI
Wg przydziału, nauczyciel historii, nauczyciel muzyki, rodzice nauczyciele, uczniowie, nauczyciele poloniści, szkolny bibliotekarz, wychowawcy, pedagog, pracownicy szkoły
KRYTERIA SUKCESU
Umiejętność kontaktowania się z ludźmi, unikanie słownej agresji, kulturalne zachowanie w różnych sytuacjach, aktywność środowiskowa ,
patriotyczna postawa Polaka.
ZADANIA
Udział w apelach: Rocznica wybuchu II wojny światowej, Święto Niepodległości, Konstytucja 3 Maja, Uczestnictwo Pocztu Sztandarowego w uroczystościach świąt narodowych na terenie miasta, Nauka prawidłowego śpiewu hymnu narodowego. Aktywny udział w festynie szkolnym
Zorganizowanie konkursu na najbardziej kulturalnego ucznia.
Organizowanie pogadanek na temat kultury osobistej na godzinach wychowawczych. Indywidualne pogadanki z uczniami na temat kultury bycia. Brak tolerancji dla agresji słownej.
CELE PRIORYTETY
3. Pomoc uczniom słabym w nauce.
TERMIN
IX,cały rok, co miesiąc
ODPOWIEDZIALNI
Wszyscy nauczyciele, wg przydziału, wychowawcy
KRYTERIA SUKCESU
Osiągnięcie przez uczniów słabych wyższego poziomu umiejętności.
ZADANIA
Wyłonienie w/w uczniów.
Indywidualne podejście do ucznia.
Konsultacje – każdy nauczyciel 1 godzina w tygodniu. Zajęcia wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów.
CELE PRIORYTETY
4. Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze.
TERMIN
Cały rok
ODPOWIEDZIALNI
Wychowawcy, wszyscy nauczyciele, pedagog
KRYTERIA SUKCESU
Zmniejszenie się absencji uczniów, zwiększenie się zainteresowania uczniów zajęciami pozalekcyjnymi, większa kultura osobista uczniów.
ZADANIA
Kontrola obecności tych uczniów na lekcjach, ścisła współpraca z rodzicami i kuratorami, angażowanie innych uczniów do dawania dobrego przykładu. Angażowanie uczniów do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych.
Jasne stawianie kryteriów dobrego zachowania i konsekwencja w egzekwowaniu ich.Comiesięczne raporty dotyczące frekwencji uczniów.
CELE PRIORYTETY
5. Praca z uczniem zdolnym.
TERMIN
Cały rok
ODPOWIEDZIALNI
Wszyscy nauczyciele
KRYTERIA SUKCESU
Wyłonienie finalistów i laureatów różnych konkursów przedmiotowych.
ZADANIA
Przygotowywanie uczniów do różnych konkursów przedmiotowych, rozwijanie zainteresowań tych uczniów poprzez podsuwanie stosownej literatury, zajęcia pozalekcyjne, zachęcanie do prezentacji własnych umiejętności, indywidualizowanie pracy z takimi uczniami.
CELE PRIORYTETY
6. Przestrzeganie dyscypliny szkolnej i porządku prawnego.
TERMIN
IX i wg potrzeb, Cały rok, IX/X
ODPOWIEDZIALNI
Pedagog, dyrektor szkoły, wszyscy pracownicy szkoły, Rada Pedagogiczna
KRYTERIA SUKCESU
Uczniowie zdyscyplinowani przestrzegający zasad właściwego zachowania w szkole.
ZADANIA
Zapoznanie z prawnymi konsekwencjami łamania prawa, prelekcje, spotkania z przedstawicielami policji.
Konsekwentne egzekwowanie właściwych postaw. Opracowanie systemu kar i nagród.
CELE PRIORYTETY
7. Promocja zdrowia psychicznego.
TERMIN
IX, X i według potrzeb
ODPOWIEDZIALNI
Wychowawcy, pedagog szkolny
KRYTERIA SUKCESU
Uczniowie potrafią unikać stresu i radzić sobie z nim.
ZADANIA
Zorganizowanie pogadanki na godzinie wychowawczej „Jak radzić sobie ze stresem?” Zorganizowanie spotkania z przedstawicielem poradni.
metryczka
Wytworzył: Ewa Skuza (14 listopada 2007)
Opublikował: admin_g04 (14 listopada 2007, 21:10:13)
Ostatnia zmiana: skuza_e (14 listopada 2007, 21:10:48)
Zmieniono:
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 137








